In corporate branding is gevoel de bepalende factor in aankoopgedrag. Dat is bij particulieren zo, maar ook bij uw zakelijke klanten, de B2B klanten. Als de klant twee of drie evenwaardige keuzes overhoudt, dan spreekt het gevoel en de beleving het laatste woord. Corporate branding, het imago van het merk, geeft dan de doorslag.
Met corporate branding laat u ook zien dat u op een bepaalde manier werkt en prestaties neerzet. Het is ook mogelijk een merk op te bouwen rondom één of meerdere waarden. Het corporate brand kan niet alleen doorvertaald worden naar een logo, maar bijvoorbeeld ook naar een interieur van een gebouw. In vrijwel alle zaken waar uw doelgroep mee in aanraking komt, is een kans om uw merkherkenning uit te bouwen.
Corporate branding kent drie niveaus:
- monolithische identiteit
De organisatie kent maar één naam en één visuele identiteit.
- endorsed identiteit
De organisatie kent meerdere dochterondernemingen en producten die op de markt onder verschillende namen opereren.
- branded identiteit
De dochterorganisaties van een hoofdonderneming hebben geen relatie tot elkaar. Ze opereren volledig zelfstandig onder het moederbedrijf.