Employer branding betekent werken aan uw werkgeversmerk. Employer branding is het verkrijgen en behouden van een positief en bijvoorkeur uniek beeld van u als werkgever in de gedachte van huidige en potentiële medewerkers en hun beïnvloeders op basis van de identiteit van de werkgever.

Waarom employer branding?

Employer branding kent grote voordelen, zowel intern als extern.

Interne employer branding

Intern is employer branding goed voor het binden en boeien van medewerkers. Het draagt bij aan 'het trots zijn op' van medewerkers op de werkplek en werkgever. Het versterkt ook het vertrouwen in de werkgever en het bedrijf. Verkeert het bedrijf in moeilijkere tijden, dan zullen medewerkers niet gelijk weggaan. Een gevoel van trots en betrokkendheid is ook goed voor de productiviteit. Iemand die fluitend naar zijn werk gaat, werkt nou eenmaal harder.

Externe employer branding

De externe voordelen van employer branding zijn het hebben van een betere reputatie en imago op de arbeidsmarkt ten opzichte van concurrenten. Dit betekent dat werving effectiever is en daardoor goedkoper is. Een sterk werkgeversmerk is ook goed voor het corporate brand. Het werkgeversmerk is een onderdeel van het corporate merk en wordt logischerwijs positiever als het werkgeversmerk positiever wordt. Andere positieve voordelen die voortvloeien uit employer branding zijn klanttevredenheid en concurrentievoordeel.

Ervaring van RKDesigns

Onze employer branding ervaring is voortgekomen talrijke corporate rebranding projecten die wij de afgelopen jaren hebben gerealiseerd. Klanten verzochten meer en meer om de werknemersdoelgroep apart te bekijken en ervoor te zorgen dat de merkstrategie ook hierop van toepassing kon zijn.

Huisstijl ontwerp
v.a. € 699,-

Visitekaartje ontwerp
v.a. € 25,-

Logo ontwerp
of re-design
v.a. € 299,-