Met Corporate branding zet u uw bedrijfsnaam en huisstijl in als merk. Corperate branding heeft direct betrekking op uw communicatie naar klanten en zakenpartners. Het doel daarbij is een eenduidige, positieve associatie te creëren bij de merknaam en de herkenning te vergroten.

Corporate branding:

uw bedrijfsnaam en huisstijl als merk!

Corporate branding is in te zetten voor potentiële medewerkers en klanten. Corporate branding staat direct tegenover product branding, waarbij u alleen producten promoot bij potentiële klanten.

Waarom corporate branding?

Een sterk product wordt bewezen door een sterk imago

Snel, maar doeltreffend informatie verwerken wordt steeds belangrijker in het afzetten van (nieuwe) producten. Een goed product zonder corporate branding slaat de plank volledig mis. Beleving en gevoel van herkenning zijn daarin doorslaggevend en spelen een steeds grotere rol in aankoopbeslissingen. De consument heeft nauwelijks tijd om zich te verdiepen in nieuwe producten. Het gevoel bepaalt uiteindelijk wat de consument aanschaft.

Een sterk corporate merk binnen uw corporate branding strategie is onderscheidend ten opzichte van de concurrentie en maakt latere communicatie-inspanningen effectiever. Uw doelgroep kent de waarden al van uw organisatie en begrijpt uw communicatie daardoor beter. Ook kunt u een onderscheidend element ‘claimen’; Wanneer u bijvoorbeeld zegt dat u de meest innovatieve organisatie bent op een bepaald vlak, dan zal de concurrentie dat niet zo snel imiteren.

Ook B2B-klanten kopen met gevoel

In corporate branding is gevoel de bepalende factor in aankoopgedrag. Dat is bij particulieren zo, maar ook bij uw zakelijke klanten, de B2B klanten. Als de klant twee of drie evenwaardige keuzes overhoudt, dan spreekt het gevoel en de beleving het laatste woord. Corporate branding, het imago van het merk, geeft dan de doorslag.

Met corporate branding laat u ook zien dat u op een bepaalde manier werkt en prestaties neerzet. Het is ook mogelijk een merk op te bouwen rondom één of meerdere waarden. Het corporate brand kan niet alleen doorvertaald worden naar een logo, maar bijvoorbeeld ook naar een interieur van een gebouw. In vrijwel alle zaken waar uw doelgroep mee in aanraking komt, is een kans om uw merkherkenning uit te bouwen.

Corporate branding kent drie niveaus:

  • monolithische identiteit
    De organisatie kent maar één naam en één visuele identiteit.
  • endorsed identiteit
    De organisatie kent meerdere dochterondernemingen en producten die op de markt onder verschillende namen opereren.
  • branded identiteit
    De dochterorganisaties van een hoofdonderneming hebben geen relatie tot elkaar. Ze opereren volledig zelfstandig onder het moederbedrijf.

 

Huisstijl ontwerp
v.a. € 699,-

Visitekaartje ontwerp
v.a. € 25,-

Logo ontwerp
of re-design
v.a. € 299,-